Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_16977

Tréninková kolekce Nike od Matthewa M Williamse

Co se týče designu obecně, můžeme o oblečení na trénink tvrdit, že má ten vůbec nejlidovější vzhled ze všech. Nemusí obsahovat vůbec žádné ozdobné prvky navíc, funkčnost je tu naprostým základem a mluví za vše. A jak dodává Kurt Parker, viceprezident Nike pro oblast designu oblečení: „Pokud jde o trénování, je estetika na 100 % podřízena účelu.” Díky tomu je tato kategorie produktů jako stvořená pro nejrůznější experimentování. 

Právě tady přichází řada na Matthewa M Williamse, amerického návrháře (nyní žijícího v Itálii) stojícího za úspěchem značky Alyx. Své renomé si navíc získal vyváženým skloubením stylového vzhledu a neochvějné funkčnosti oblečení. Během své spolupráce s Nike stvořil kolekci, která do kousků běžně postavených na technologických statistikách přidává dosud nevídaný lidský dotek. 

 

V základu by se dalo říct, že si kolekce vypůjčila prvky z loňské várky produktů AAE, která nabídla tzv. pohled na budoucnost okem tradičního trička. To znamená, že byl použit klasický výpočetní design k transformaci dat (v tomto případě datové mapy Atlas, které při pohybu ovlivňují zóny tepla a tělesného potu) do strukturovaných vzorů, které ukazují nový způsob výroby sportovního vybavení.

„Počítačový design a data opravdu mohou pro svět návrhářství přinést budoucnost. Tato kombinace nám umožňuje vidět věci ve větším měřítku. Pomáhá nám vytvořit novou perspektivu, na níž můžeme stavět,“ potvrzuje Williams.

Příležitost pak přichází s něčím, co Williams popisuje jako organický pocit. Pro kolekci je tento fakt nejvíce znatelný díky drobným nedokonalostem oproti klasické přesnosti počítačového designu. Takový příklad najdeme zejména u dámského nátělníku (který slouží jako střední vrstva) s nebývale nepřesně zpracovaným povrchem.

  

„Když chcete interpretovat data nejlepším možným způsobem, stále potřebujete lidské bytosti. Příběh o tom, jak je produkt provázán s jeho užitím a nějakou emocí, totiž dokáže chytit za srdce. Zde jsem viděl svou roli.“

Emoce je viditelná ve Williamsově výběru hrubých materiálů a tónování například u mužského trikotu s dlouhým rukávem, který najdete v kolekci Nike x MMW.Williamsem vybrané doplňky rovněž rozšiřují záběr celé kolekce.

„Potřebujete dosáhnout funkčnosti hned v několika oblastech najednou. Jen tak můžete vytvořit kolekci tréninkového oblečení, která nebude používána jen v posilovnách. Potřebujete přidat například kapsy a prvky, které jsou nastavitelné a odnímatelné. Matthew přidal do kolekce i ručník, což bylo přesně to, co nesmělo chybět,“ popisuje dále Parker.

Pokud je ručník nejlepším představitelem funkčních doplňků, Williamsova tvarovaná ponožka je pak produktem nejvíce hravým. Dýchá z ní jeho schopnost dát novou a neokoukanou podobu jinak naprosto klasickým doplňkům.Kolekce vychází 12. července. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

KNIHY

Generální partneři portálu:

 

 

 

 

 

 

Partneři portálu:

  

         

 

      

Další portály mediální skupiny HMG:

      

     CELEBRITYHOUSE.cz

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz

www.nejlepsikavarny.cz  www.onlyfashion.cz   www.prazskeprikopy.cz  www.bydletestylove.cz 

www.HMGmagazine.cz  

TOPlist