Doporučujeme

V kinech od listopadu:


JAMES BOND - 007

NENÍ ČAS ZEMŘÍT

image_14412

Rozhovor s Michalem Pěničkou – ředitelem rozvoje v TisknuLevne.cz

Dnes jsme se za rozhovorem se zajímavou osobností vydali až do východních Čech, přesněji do města Jičín, kde sídlí největší specializovaný prodejce náplní do tiskáren TisknuLevne.cz. Společnost, která je na trhu již přes 20 let, má spokojené zákazníky po celé České republice. O čemž svědčí i několik titulů a ocenění v čele s Cenou kvality v soutěži ShopRoku 2017 v kategorii Tiskárny a příslušenství. Proto také v jejich nabídce, vedle náplní do tiskáren, nechybí ani tiskárny, multifunkční zařízení, skartovačky či laminovačky. Jakož ani kancelářské a speciální papíry a ostatní kancelářské potřeby.

Firma TisknuLevne.cz ale rozhodně neusíná na vavřínech a dále roste. A i když už nyní disponuje 73 prodejnami po celé České republice, stále hledá další partnerské prodejny, jež fungují formou franšízy na bázi přesně daného partnerského systému, který se společnosti velmi osvědčil.

A právě proto jsme vyzpovídali ředitele rozvoje Michala Pěničku, abychom se dozvěděli, co nového se pro český trh chystá.

Na začátek hned těžká otázka: Jak moc náročné je být jedničkou v náplních do tiskáren?

Strašně – a vůbec. Když to zjednoduším, my se nestaráme o to, abychom byli jedničkou, my se staráme o to, aby naši zákazníci měli včas správné náplně pro své tiskárny. Náplně do tiskáren jsou strašně složitý a komplikovaný sortiment, o němž si každý myslí, že mu rozumí, ale málokdo ho dělá pořádně. Náplně do tiskáren většina zákazníků vůbec neřeší dopředu, vždycky když tiskárně začne blikat, že náplň dochází, tak jenom odkliknou kontrolní okýnko a tisknou vesele dál. No a bohužel Murphyho zákony na tiskárny platí stejně jako v ostatním životě a – ausgerechnet – náplň tu poslední stránku vytiskne těsně před tou úplně nejdůležitější, kterou v tu chvíli potřebujeme, nebo potřebuje zákazník. A najednou se na tu náplň strašně pospíchá. S náplněmi do tiskáren je to strašně složité, něco jako se sáčky do vysavačů, neboť pro konkrétní tiskárnu musí být konkrétní typ toneru, a nejde to zaměňovat. Spousta lidí si myslí, že je to jednoduché, ale těch modelů tiskáren je na trhu strašně moc. Takže sortiment je složitý, no a druhá vlastnost, kterou tonery mají, je taková, že to nikdo neřeší dopředu, a pak se na to strašně pospíchá, protože se něco potřebovalo tisknout, a zrovna to netiskne to, co se potřebuje. Takže prodej tonerů by se dal přirovnat k druhé službě – a já to k ní s oblibou přirovnávám – a to je taxislužba. Taxíka taky nikdo neřeší dopředu. Řeší to, až když vyleze před barák, kde jede na nějakou slávu, je načinčaný a leje jako z konve… a najednou řeší taxíka, jak se k němu dostat, jak nejrychleji, nejlevněji a tak dále. Takže to je to, co je specifikum našeho sortimentu.

A jak je náročné být jedničkou? My se snažíme to dělat skvěle, a to, že jsme jedničkou, je super výsledek, ale není to náš jediný cíl. My se snažíme na českém trhu poskytnout službu zákazníkům, aby se nemuseli o tiskárny starat, ale aby jim spokojeně tiskly.

Co chystáte nového pro český trh?

No, hlavní, co chystáme, je rychlost dodávky, všichni už dneska umějí doručovat, když si něco objednáte, do dvou do tří dnů – to vám dojde. To umějí dneska už skoro všechny e-shopy, když vědí, kde zboží u dodavatelů nakoupit, případně ho mají na skladě. Výjimkou je teda eBay a Alibaba – to nám sem chodí v řádu jednotek měsíců, ale z tuzemských firem to sem většinou do dvou tří dnů přijde. Český zákazník je specifický, ten na objednávku nerad čeká, takže ideálně když to má do druhého dne, a specifikum tonerů, jak jsem říkal, je, že se na to pospíchá. Takže chystáme novinku: mít připravenou objednávku do dvou minut od chvíle, kdy si to zákazník objedná. Už se nám to v pilotním projektu, který máme čtyři roky, daří. Klíčovou vlastností této novinky je to, že budeme mít dostatečně hustou síť prodejen a řešit rezervace zákazníků do dvou minut. Zatím se to potkává s velkým úspěchem a potřebou. Protože opravdu když zákazník potřebuje dodat přes noc náplň, když objedná do 20. hodiny přes dopravní společnost DPD, tak náš centrální sklad v Praze v Dobřejovicích je schopen vyexpedovat zásilku a druhý den má zákazník toner na stole. To se toner připravuje přes noc. Ale když toner dojde během dne, tak na to je tu naše síť prodejen, a po vytvoření objednávky, když je toner skladem, není nic jednoduššího než ho do dvou minut zablokovat a připravit pro zákazníka se vším komfortem.

Na kolik nových prodejen se mohou zákazníci v letošním roce těšit? A můžete prozradit i lokality?

Já bych je rád prozradil, ale já je nevím. Jedinou lokalitu, kterou Vám mohu s čistým svědomím říct, je Galaxie, Modrá planeta ve Sluneční soustavě, Evropa, Česká republika. Ideálně celá, bližší lokalitu bohužel říct nemůžu, protože tiskárny jsou v celé České republice, a nechceme selektovat nějakou lokalitu více zajímavou, méně zajímavou. Tonery budou potřebovat všechny tiskárny, které v ČR jsou, ať jsou, kde jsou.

A na kolik prodejen se mohou zákazníci těšit? No, já doufám, že na co nejvíc, konkrétnější číslo samozřejmě nevím, a jestli ho někdo ví, rád si ho poslechnu a nechám si poradit. Nejsem natolik chytrý, abych znal úplně všechno.

Jak moc náročné je zřídit si prodejnu na franšízu? Co do financí i podmínek?

Strašně. Ale o tom ten byznys je, ne? Kdyby to bylo jednoduché, tak to dělá každý. Kdyby to bylo snadné, tak už to všichni mají. A protože je to složité, tak je to zábavné, když je to zábavné, je to hravé. A člověk musí mít trochu skromnosti, pokory, lidského přístupu. V poslední době, kdy máme spoustu, spoustu… jsme zavaleni spoustou informací. Ať už správné, nebo špatné, tak mít – teď se tomu s oblibou říká – kritické myšlení. To neznamená, že někoho kritizuju, ale že… vlastně jo, kritizuju ty informace, které se ke mně dostávají, a zvažuji, jestli jsou správné, nebo nejsou. Jestli na nich něco je, nebo není. Ale já tomu říkám selský rozum, a ten je v dnešní době stále důležitější. A nejsem si úplně jistý, zda dnešní doba tomu selskému rozumu úplně napomáhá. Protože selský rozum pomalu nahrazuje Google, nemusí si člověk nic moc pamatovat, okamžitě všechno hned najde. Pokud tedy funguje internet; pokud nefunguje, tak i holubi radši chodí pěšky, protože nevědí, jak mají létat. Ale to jsem trošku odbočil. Je to komplikované, v dnešní době je všechno složité. A to trošku navazuje na další otázku.

Lze udržet „rodinnou atmosféru“ ve firmě i při jejím velkém růstu?

Podle mě je odpověď Ano, jde. Jde všechno na světě, co si člověk usmyslí. Teď jde jen o to, jestli to opravdu dokáže udělat tak, jak on chce. Neexistuje žádný systém, který by se zavděčil všemu a všem. Ale já ve své hlavě mám klid a jasno, abych rodinnou atmosféru a pohodu udržel. Rodinná atmosféra je trochu mýtus, který je strašně populární v dnešní době u všech personalistů, kteří se snaží nalákat na rodinu, jenže ukažte mi, rodinná atmosféra, i tam se lidi hádají, diskutují, neshodnou se, je spousta rozvrácených rodin, takže udržet ideální rodinnou atmosféru… je otázka, co to je. Podle mě rodinná atmosféra, pokud se nehádá, tak není… pokud nejsou konflikty a diskuse a neshody, tak to není ideální a nefunguje to tak jak má. Protože jakmile se někdo nehádá, tak to znamená, že jeden druhému ustupuje, a to je špatně. Neexistují absolutně stejní lidé, a pámbu za to díky. Neexistují stejné názory, takže nemůže nikde existovat absolutní shoda. Ale existuje nějaká dohoda, kompromis, něco takového, a v rodině v TisknuLevně nemusíme být kamarádi a nemusíme spolu jezdit na výlety, nemusíme o sobě vědět – o svém osobním, rodinném a firemním životě – všechno. Ale musíme se jako lidi respektovat: pokud má jeden názor, tak ho respektovat, že je takový, jaký je. A doptat se, proč má on jiný názor než já, a najít pochopení pro toho druhého. A to je pro mě rodinná atmosféra, a to lze udržet kdekoli a kdykoli. I když teď mluvím jako amatér, protože jsem nikdy nebyl jinde zaměstnaný, než v TisknuLevně. Nikdy jsem nepoznal organizovanost a systematičnost velkých firem, korporátů, já znám jenom malou firmičku, kterou je TisknuLevně. Když jsem začal spravovat první pobočku, byl to studentský pokoj, kde byly veškeré skladové zásoby v posteli, pak jsem se při studiích nudil, tak jsme otevřeli první vlastní prodejnu na Hradčanské, pak se to trochu rozrůstalo, a teď už máme přes 70 prodejen, ale pořád si myslím, že tu rodinnou atmosféru ve firmě máme. I když se občas pohádáme, tak ji tam máme.

A kde vidíte z vašeho pohledu TisknuLevne.cz do 5 let?

Hezká otázka, složitá odpověď, já doufám, že budeme pořád na českém trhu, možná nejenom na českém, a doufám, že – z hlediska nových technologií, logistických služeb a potřeb – tiskárny budou lepší, efektivnější, ekologičtější, a jejich doplňování a tonery budou k přírodě výrazně lepší a my dokážeme poskytovat službu pro všechny zákazníky v celé ČR, aby jejich tiskárny mohly vesele tisknout to, co jejich majitelé potřebují. A to je asi všechno.

Nic nenahradí osobní zkušenost přijít se podívat do skladu TisknuLevne.cz či si jen tak popovídat o rozvoji. Takže napište na michal.penicka@tisknulevne.cz nebo volejte na 776 151 530, dáme kávu a podíváte se k nám.

Moc děkujeme za velmi příjemné setkání s vámi i za čas, který jste nám věnoval, a odpověděl na naše otázky. Určitě jsme u vás nebyli naposledy a dál budeme aktivity TisknuLevne.cz bedlivě sledovat. Přeji vám za celou redakci mnoho úspěšných roků jako doposud.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

KNIHY

FOTOREPORTY

Generální partneři portálu:

 

Partneři portálu:

  

         

 

      

Další portály mediální skupiny HMG:

      

     CELEBRITYHOUSE.cz

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz   www.womenhouse.cz   www.luxuryhouse.cz 

www.gastrohouse.cz   www.celebrityhouse.cz   www.cinemahouse.cz   www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz   www.luxusniplaze.cz

www.nicemagazine.cz   www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz 

  www.inspirovanikrasou.cz   www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.luxusniplaze.cz    www.podcasthouse.cz    www.menhouseman.cz  

www.nejlepsikavarny.cz

TOPlist