Letošní ročník projektu Ruce na prsa, který připomíná ženám význam samovyšetření prsu, čekají už pouze čtyři zastávky. Jednou z nich je i pražské obchodní centrum DBK Budějovická, kam od 27. května zavítal edukativní stánek se speciálním modelem prsou, na němž se ženy a dívky mohou učit, jak se takové samovyšetření provádí.
Jednou z prvních žen, která zde prošla odbornou instruktáží, byla v úterý 27. května herečka Vanda Hybnerová. Na speciálním fantomu si vyzkoušela nejen, jak při samovyšetření správně postupovat, ale také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří. Stejně jako ona, mohou další ženy a dívky v pražském centru DBK Budějovická (v - 1.patře vedle infostánku) získat praktické zkušenosti i užitečné rady denně od 10. do 18. hodiny. Kromě toho si navíc ještě odnesou slevové kupóny do vybraných obchodů. Stánek zde bude k dispozici až do 8. června.
Obchodní centrum DBK Budějovická je další zastávkou edukativní roadshow k projektu Ruce na prsa, který obecně prospěšná společnost Dialog Jessenius společně s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC zahájila v září loňského roku s cílem upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás. „Při loňských návštěvách v obchodních centrech ve velkých městech využilo možnosti vyzkoušet si samovyšetření už více než 1100 žen, z nichž třetina přišla do centra cíleně právě na náš stánek,“ uvádí ředitelka Dialogu Jessenius Michaela Tůmová a doplňuje: „Ženy vítají hlavně možnost získat pohmatovou zkušenost, aby věděly jaký útvar v prsu hledat, a také informace, kam se v případě nálezu obrátit pro pomoc.“
OBECNĚ O KAMPANI RUCE NA PRSA
Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7 000. „Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“
Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.
V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.
S projektem Ruce na prsa se mohou ženy setkat nejen v obchodních centrech, ale třeba při přednáškách v sídlech sokolských organizací pro celé ČR nebo také v čekárnách gynekologických ordinací prostřednictvím krátkého instruktážního videa, v němž Martin Stránský (český Dr. House) radí mladé dívce, jak při samovyšetření postupovat.
Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC, za významné podpory generálního partnera Nadace Agrofert, hlavního partnera ING Životní pojišťovny a jejího projektu For You, logistického partnera AAA Auto, a ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu, Českou obcí Sokolskou a jednotlivými obchodními centry. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc.
Více informací o projektu na www.rucenaprsa.cz