Britská kosmetická značka LUSH již dlouhodobě podporuje neziskové organizace, které se věnují eticko - ekologickým projektům. Nyní se LUSH v České Republice spojil se třemi neziskovými organizacemi - Svoboda zvířat, Nekupuj. Adoptuj! a Prales dětem. LUSH prodejem svého "dobročinného kelímku" Charity Pot, finančně podpořila právě tyto tři neziskové organizace a jejich aktivity. Zároveň je značka LUSH spoluzakladatelem mezinárodního ocenění, které čím dál více získává na renomé a především důležitosti - Lush Prize, odměňující pokrok v alternativách testování na zvířatech.
LUSH PRIZE
Není pochyb o tom, že za posledních dvacet let došlo k výrazným změnám ve vztahu k testování na zvířatech. Veřejnost má mnohem větší povědomí o této problematice a osudy zvířat jí nejsou lhostejné. Metody testování kosmetiky a drogerie bez pokusných zvířat již pokročily, jsou používány častěji a řada firem také chápe výhody, jak teoretické, tak i ty podnikatelské, pokud samy přistoupí k alternativním metodám. V Evropské unii, Indii a Izraeli bylo testování kosmetiky na zvířatech zakázáno a zákaz se prosazuje i v jiných zemích. Bohužel ještě není vyhráno a stále je za co bojovat. V některých zemích se testování na zvířatech vyžaduje zákonem a jinde je sice testování produktu zakázáno, ale složky, které produkt obsahuje se na zvířatech testují.
Zakladatelé LUSH, kteří proti testování na zvířatech bojují už od samého založení značky před 20 lety, byli z této situace natolik frustrováni, že se v roce 2012 rozhodli založit fond, kterým by vědcům, neziskovým organizacím bojujícím za práva zvířat i studentům věnujícím se této problematice pomohli a společně v této palčivé otázce pokročili a dobrali se úspěšných výsledků. Výsledkem se stala cena LUSH Prize a částka 250 000 liber, která je každoročně rozdělována subjektům v 5 kategoriích (Veřejné povědomí, Lobby, Věda, Vzdělávání a Mladý výzkumník).
Ceny se letos udělují již čtvrtým rokem a jejich minulí vítězové ze zemí celého světa se díky odměně stali významnými hráči na poli boje proti testování na zvířatech.
Organizace i jednotlivci, kteří se chtějí o cenu přihlásit, tak mohou učinit sami, případně je možné kohokoli nominovat. Uzávěrka pro nominace je letos 24. července, ceny se budou udělovat v listopadu tohoto roku na ceremoniálu ve Velké Británii. LUSH PRIZE byla za dva roky existence udělena subjektům v USA, Indii, Rusku, Japonsku a několika zemím v Evropě.
Více o LUSH Prize naleznete zde.
CHARITY POT
Charity Pot aneb dobročinný kelímek značky LUSH. Tělový krém s obsahem mnoha výživných olejů a másel má pozitivní účinky nejen na pokožku. Celý výtěžek z jeho prodeje (minus daň) je věnován sdružením, se kterými značka LUSH spolupracuje a která vítají pomocnou ruku v projektech či kampaních, které realizují.
Charity Pot podporuje projekty, které souzní s etickými zásadami značky v oblasti ochrany životního prostředí a práv lidí i zvířat. Od svého zavedení do prodeje v roce 2014 byly zatím podpořeny tři projekty: Proti srsti organizace Svoboda zvířat, Green Life spolku Prales dětem a Nekupuj, Adoptuj! Zájemci z řad neziskových organizací a spolků se mohou sami přihlásit, pokud mají o spolupráci zájem.
Zásadou spolupráce je podpora projektů, které usilují o změnu, dávají si za cíl měnit názory a chování pomocí zvyšování povědomí o problému, aktivismu, vzdělávání a kampaní, a to zejména proto, že tento druh práce není dobře financován z jiných zdrojů.
Oficiální česká stránka firmy LUSH s e-shopem: www.lush.cz
Oficiální český Facebook LUSH: www.facebook.com/lushcr
Oficiální český Instagram LUSH: @lushcr; #lushcr #lushcz
Oficiální britská stránka: www.lush.co.uk
Oficiální stránky podporovaných organizací: